fbpx

Lepd meg az agyat, és figyelmet fogsz kapni!

Egy váratlan cselekedettel vagy akcióval fokozottabb figyelmet szerezhetsz a vásárlóid és ügyfeleid agyában, ami növeli az esélyét, hogy felfigyeljenek és megjegyezzék az üzenetedet.

Az agykutatások révén a reklámpszichológusok is egyre közelebb kerülnek, hogy megértsék mi történik az agyban, egy váratlan meglepetés hatására. Kutatások alapján az agy egy speciális kis képződménye a hippocampus (bent az agy mélyén) felelős azért, hogy előrevetítse a történéseket. Egyetlen ingerre előhív egy teljes eseménysort. Ez történi kakkor amikor valamit megszokunk vagy elvárunk. A kiváltó inger – pl az első kép vagy szó – után agyunk már előrevetíti a következő történéseket, nem pedig észleli azokat.

a meglepetés ereje

Egy figyelmi kutatás során a résztvevőknek 4 képek sorozatát mutattak meghatározott sorrendben egymás után többször. Amikor az egyik sorozatnál megváltoztatták a képek sorrendjét, hirtelen megnőtt a hippocampus aktivitása. Miért? Mert a résztvevők agya megjósolta, hogy mi következik, és amikor változást történt azonnal aktiválódott, kiváltva a fokozott figyelmi állapotot.

Mi a tanulság?

Ha egy ismerős helyzete vagy képet mutatsz a befogadó agya automatikusan előrejelzi, hogy várhatóan mi fog történni a következő pillanatban. De ha te, mint profi reklámszakember megtöröd ez ta sablont valami váratlannal – pl egy váratlan képet, sablont, vagy szöveget illesztesz a folyamatba akkor sokkal erőteljesebben megfogod ragadni a közönséged figyelmét.

Ahol már találkoztál ezzel

A szövegírók már régóta használják ezt a tudást. Például ".. miközben én ezt írom, az agyad már megpróbálja kitalálni, hogy mit fogok m…………………………………………………

egfontolni. Ugye azt hitted, hogy azt akarom mondani, hogy "mondani"?

Agyunk valójában számos lehetsége szót- és hozzájuk tartozó jelentést -számításba vesz, mielőtt meghalljuk a szóban fo……… glalt jelentést közvetítő utolsó hangot.

Az én agyam a " mondani" és a "forgó " szavakat jelezte előre a kipontozott helyeken.

ismerősből meglepetés

Ismerős szófordulatok a meglepetés erejével

A reklámszövegírók például úgy használják ezt a technikát, hogy időnként egy ismerős kifejezést egy váratlan szóval helyettesítenek. Például "ki korán kel, kedvezményt lel". Az ismerős kifejezéshez képest váratlan szó felketi az olvasó figyelmét.

Mit tegyél:

  • Hasznájl ismert szófordulatokat, és cserélj ki bennünk egy-egy a kampányodnak vagy üzenetednek megfelelő szót.
  • Személyes vagy audió csatornán közvetített szóbeli előadásnál használj hasonló kezdetű de eltérő jelentésű" beugrató" szót, mivel agyunk "szókiválogató" módszere megerősíti az elvárást, és könnyebben beépül az üzeneted.
  • Biztosíts az "előrejelzéstől" eltérő információt, hogy biztosan felfigyeljenek rád.

És ígérd meg nekem, hogy kipróbálod ezt a kreatív módszert, hiszen mindketten tudjuk, hogy a tettek beszélnek, nem a sz……………k, szóval hajrá, használd!

>