Üzleti tapasztalatok

Pénz beszél…

Kezdetben volt…

Lassan 10 éve, hogy több éves alkalmazotti munkaévek után elindítottam a vállalkozásomat. A lehető legőszintébben mondom, hogy ugyan eddig egy kalandos és sikeres 10 év volt, de szinte az összes  hibát is sikeresen  elkövettem. Kényszervállalkozóként indultam. El akartam vállalni  egy kórházi részmunkaidős állást, de nem volt státuszuk, csak vállalkozókat tudtak alkalmazni. Majd  egy nagyszabású szervezetfejlesztési projektbe  is kizárólag számlával rendelkező üzleti trénereket és tanácsadókat kerestek, ezért alapítottam egy Bt-t. Mert az olyan jól hangzott. Áfa, költség, árbevétel, nyereség, ismeretlen fogalmak voltak előttem. Ezért hamar megtanultam, hogy milyen igaz a régi mondás “Ha szerinted drága az oktatás, próbáld ki a tudatlanságot“. A tudatlanság méregdrága dolog. Tapasztalatból tudom. Azóta tanultam a hibámból. És mindenkinek azt tanácsolom, hogy tanuljon az enyémből. Mindenesetre alaposan megismertem a vállalkozások világát.

Vállalkozásfejlesztés

Abban az időben már szervezetfejlesztéssel és értékesítésfejlesztéssel foglalkoztam, ezért nagyon sokat dolgoztam tréningeken főleg csapatokkal, és vezetőkkel, de elsősorban nagyvállalatokkal. Rövid idő alatt rájöttem, hogy a kis- és középvállalkozások és mikrovállalkozók számára ez a tudás tulajdonképpen hasznavehetetlen. Ezért elkezdtem kifejezetten vállalkozások számára kialakított gazdaságpszichológiai, marketing, és szervezetfejlesztési módszereket keresni. Így jött létre az amit ma már vállalkozáspszichológiának hívok. Ez kifejezetten a vállalkozások számára kialakított szervezeti, humán, marketing és vezetői ismereteket és módszereket jelenti. Mindazt a tudást, ami a sikeres vállalkozások működésére mind jellemző.

Neuromarketing és reklámpszichológia

Korábban évekig dolgoztam neuropszichológusként, ahol a viselkedésünk neurológiai alapjait kerestük, és kutattuk. Már azokban az  időkben is azon gondolkodtam, hogy hogyan lehet az agykutatás eredményeit hasznosítani az üzleti életben, és így akadtam rá a neuromarketingre ( és neuroökonómiára) azaz az agykutatáson alapuló marketingre. Neuropszichológusként  nem volt nehéz megértenem és használnom a neuromarketing  tudományos és neurológiai hátterét. Ahogy egyre jobban elmélyedtem benne, döbbentem rá, hogy mennyire fantasztikus, hatékony és rendkívül újszerű tudást jelent ezért azt a célt tűztem ki magamnak, hogy megismertetem vele a hazai üzleti  közönséget is. Méghozzá nemcsak a multik világát, hanem a vállalkozók világát is.

A jövő felé

Itt állok most. Célom, hogy 2018-ra  minél többen ismerjék a vállalkozáspszichológia és a neuromarketing fantasztikusan hatékony, egyszerű, és modern tudását, és minél többen kezdjék el használni saját üzleti kalandjaikban és vállalkozásikban. Beszállsz te is?